Emirates: Pierwsze na świecie darmowe ubezpieczenie od koronawirusa

Obecna sytuacja związana z pandemią koronawirusa powoduje spore straty w branży lotniczej i turystycznej. Pasażerowie z całego świata masowo odwołują swoje loty. W efekcie przewoźnicy zaczęli wprowadzać zróżnicowane formy zachęty do podróżowania – od atrakcyjnych cen biletów po jeszcze bardziej zaawansowane formy promocji. W przypadku Emirates takim krokiem jest zaoferowanie pierwszego na świecie, bezpłatnego ubezpieczenia od COVID-19. Na czym polega takie rozwiązanie i kto może z niego skorzystać?

Darmowe ubezpieczenie dla każdego pasażera Emirates

Linie lotnicze Emirates to największy przewoźnik na Środkowym Wschodzie, który 23 lipca br. ogłosił wprowadzenie pierwszego, bezpłatnego ubezpieczenia od koronawirusa. Takie rozwiązanie pozwoli na zwrot kosztów leczenia tym pasażerom, u których stwierdzono pozytywny wynik testu na COVID-19. Warunki skorzystania z oferty są następujące:

  • Ubezpieczenie przysługuje wyłącznie wtedy, kiedy koronawirus zostanie zdiagnozowany u pasażera podczas podróży lub w okresie 31 dni od jej rozpoczęcia (czyli kiedy będzie przebywać poza miejscem zamieszkania). Wówczas przewoźnik pokryje koszty jego leczenia do kwoty 150 tysięcy euro oraz koszty kwarantanny w wysokości 100 euro/dzień przez 14 dni.

Jak można się domyślić, celem takich działań jest zapobieganie dalszemu odwoływaniu lotów przez aktualną, pandemiczną sytuację. Prezes i dyrektor naczelny Emirates, Ahmed bin Saeed Al Maktoum poinformował, że celem firmy jest zapewnienie pasażerom poczucia bezpieczeństwa, komfortu i elastyczności nawet w dobie światowej pandemii.

Jak skorzystać z oferty?

Co ciekawe, z ubezpieczenia od leczenia i kwarantanny może skorzystać każdy pasażer Emirates Group. Nie ma tutaj znaczenia klasa podróży i miejsce docelowe – każda osoba podróżująca tymi liniami ma prawo uzyskać bezpłatną ochronę. Jedynym ograniczeniem jest czas, ponieważ po ubezpieczenie można zgłosić się w terminie od 23 lipca do 31 października 2020. Ochrona trwa przez 31 dni od chwili rozpoczęcia podróży (liczonej od pierwszego odcinka trasy).

Druga kwestia to uproszczony proces ubiegania się o zwrot kosztów. Dużym udogodnieniem jest fakt, że przewoźnik nie zobowiązuje pasażerów do wypełniania dokumentów i formularzy przed wylotem. Emirates nie wymaga od klientów informowania o pozytywnym wyniku testu na koronawirusa, gdyż korzystanie z ubezpieczenia jest dobrowolne, nie obowiązkowe. Zamiast pisemnego wypełniania formularzy, pasażer ze zdiagnozowanym COVID-19 (w trakcie podróży lub w ciągu 31 dni po jej zakończeniu), może zadzwonić na specjalną infolinię i w ten sposób zgłosić się po pokrycie kosztów leczenia i kwarantanny.

Nowe, elastyczne warunki planowania podróży

Modyfikacje w funkcjonowaniu linii lotniczych Emirates dotyczą nie tylko kwestii ubezpieczenia. Chociaż jest to bez wątpienia najciekawsza, bo pierwsza taka oferta na świecie, przewoźnik zadbał również o wprowadzenie innych udogodnień. Przede wszystkim skupiono się na zagwarantowaniu klientom elastycznych warunków planowania podróży.

W razie odwołania lotu przez obostrzenia związane z koronawirusem pasażerowie mają możliwość zachowania swojej rezerwacji na późniejszy termin – mogą skorzystać z niej w ciągu 24 miesięcy od dnia anulowania podróży. Drugie dostępne rozwiązanie to przyjęcie vouchera na kolejne bilety w liniach Emirates albo zwrot pieniędzy. Z tych opcji skorzystają wszystkie osoby – również te lecące klasą ekonomiczną w najtańszej taryfie.

Wprowadzono też ścisłe zasady zachowania higieny i bezpieczeństwa w samolocie. Pasażerowie otrzymują darmowe zestawy zawierające między innymi antywirusowe chusteczki do dezynfekcji, maski ochronne i rękawiczki. 

Oceń ten post

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *