Odszkodowanie za odmowę wejścia na pokład - Skysupport

Odszkodowanie za odmowę wejścia na pokład: warunki

Będziesz uprawniony do odszkodowania, jeżeli spełniony zostanie któryś z poniższych warunków:

  • przynajmniej jedno z lotnisk (lądowania lub startu) jest zlokalizowane w obrębie Unii Europejskiej, a lot obsługuje linia lotnicza zarejestrowana na terenie Unii,
  • lotnisko, z którego startuje samolot jest zlokalizowane w Unii Europejskiej, a lot obsługuje linia lotnicza niezarejestrowana na terenie Unii.

Co więcej, odmowa musi być wynikać z winy, niedopatrzenia, bądź problemów ze strony linii lotniczej – rekompensata będzie więc możliwa wyłącznie wtedy, jeżeli to przewoźnik jest odpowiedzialny, np. przez wystąpienie overbookingu. Na złożenie wniosku masz 1 rok licząc od daty zdarzenia.

Jakie prawa Ci przysługują?

Tak samo, jak w sytuacji odwołania lotu, tak i w tym przypadku pasażer powinien mieć do wyboru dwa rozwiązania: otrzymanie zwrotu kosztów biletu lub skorzystanie z lotu alternatywnego (zastępczego). Niezależnie od tego, co wybierzesz, nadal przysługuje Ci prawo do odszkodowania – jego wysokość będzie uzależniona od długości trasy lotu.

Jak uzyskać rekompensatę za overbooking?

  1. Nie przyjmuj voucherów lub innych, zastępczych świadczeń, które mogą przyczynić się do utraty prawa do rekompensaty.
  2. Poznaj przyczynę odmowy wejścia na pokład, pytając np. personel pokładowy. Zazwyczaj powodem jest wspomniany overbooking, czyli sprzedaż zbyt dużej liczby biletów, nieadekwatnie do liczby miejsc. W takiej sytuacji masz możliwość złożenia wniosku o odszkodowanie.
  3. Zachowaj kartę pokładową, bilet elektroniczny, lub numer rezerwacji.
  4. Zażądaj od przewoźnika zapewnienia lotu zastępczego albo zwrotu pieniędzy za bilet.
  5. Jeżeli lot zastępczy ma miejsce następnego dnia, pamiętaj, że po stronie linii lotniczej leży obowiązek zapewnienia Ci noclegu i transportu między hotelem a lotniskiem.
  6. Przewoźnik odpowiada także za pokrycie kosztów za posiłki i napoje, które spożywałeś podczas oczekiwania na lotnisku (okres ten musi być większy niż 2 godziny).
  7. Zgłoś się do SkySupport – złożymy za Ciebie wniosek o odszkodowanie i wywalczymy uczciwą rekompensatę. Niezależnie od tego, czy linia lotnicza zapewniła Ci lot zastępczy lub zwróciła pieniądze za bilet, nadal możesz starać się o odszkodowanie oraz zwrot kosztów poniesionych za wydatki dodatkowe, które wynikają z odmowy wejścia na pokład.