Zgodnie z rozporządzeniem WE261/2004 prawo do odszkodowania przysługuje za utrudnienia w przypadku większości lotów na terenie Europy. Chodzi zarówno o przestrzeń powietrzą Unii Europejskiej, Islandii, Norwegii, Szwajcarii, jak i regionów peryferyjnych ( np. o Maderę, Azory, Gujanę Francuską, czy Wyspy Kanaryjskie). Jeżeli jednak chcesz mieć 100% pewności, że przysługuje Ci prawo do odszkodowania, najlepiej skontaktuj się z nami. s
Co do zasady, czas składania wniosku o odszkodowanie wynosi 1 rok. Nie zwlekaj ze zgłoszeniem swojej sprawy do SkySupport!
Jeżeli chcesz wiedzieć, czy Twoja sytuacja kwalifikuje się do rekompensaty, skorzystaj z naszego formularza.
W przypadku opóźnienia i odwołania lotu znaczenie mają 3 kwestie: jaki przewoźnik wykonywał lot i jaka była jego trasa, jaka jest długość podróży (dystans), oraz ile wyniósł czas opóźnienia. Zależnie od sytuacji, wysokość odszkodowania może wynieść od 250 do 600 €. Tak samo jest w przypadku odmowy wejścia na pokład.
W Polsce przedawnienie wniosku o rekompensatę następuje po upływie 1 roku od dnia, w którym wystąpiło zakłócenie lotu. Z tego względu nie warto zwlekać ze złożeniem reklamacji.
Tak, pod warunkiem, że:
Lot opóźniony: sytuacja nie była spowodowana nadzwyczajnymi okolicznościami, niezależnymi od przewoźnika (pogoda, interwencja medyczna itd.), a więc wystąpiła z winy linii lotniczej (np. problemy techniczne w samolocie). Opóźnienie dotarcia do miejsca docelowego (a dokładniej: otwarcia drzwi samolotu) wynosiło więcej niż 3 godziny.
Lot odwołany: o odwołaniu lotu nie powiadomiono pasażerów z więcej niż 14-dniowym wyprzedzeniem. Sytuacja nie była spowodowana nadzwyczajnymi okolicznościami, tylko błędem lub niedopatrzeniem przewoźnika. Uwaga: jeżeli powiadomienie wystąpiło z wyprzedzeniem mniejszym niż 14 dni, ale zaproponowano lot alternatywny albo zmianę trasy, które spełniają pewne określone warunki, rekompensata może nie przysługiwać. Dlatego, aby sprawdzić, czy Twój lot kwalifikuje się do odszkodowania, zgłoś się do nas.
Prawo do rekompensaty zawsze przysługuje osobie podróżującej, a nie płatnikowi. Nie ma więc znaczenia, czy to pracodawca wykupił bilet na lot, czy pracownik. Odszkodowanie za opóźniony służbowy lot przysługuje temu, kto był jego pasażerem.